1e twee weken in Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Yara Boven - WaarBenJij.nu 1e twee weken in Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Yara Boven - WaarBenJij.nu

1e twee weken in Salamanca!

Blijf op de hoogte en volg Yara

24 September 2012 | Spanje, Salamanca

Hallo allemaal,

Ik ben hier nu al twee weken!
Het gaat allemaal nog goed, maar ik dacht, het wordt wel weer tijd voor een update!

Het eerste weekend hier was heel rustig, die zondag is hier een duits meisje gekomen, die al heel goed spaans spreekt, maar niet zo goed engels.
haar heb ik toen salamanca laten zien, want ik ken natuurlijk alles al :D
Het is ook goed voor mijn spaans, want zij spreekt vooral spaans tegen mij, en ik begrijp steeds meer.

Op school word het steeds harder werken, wat ik wel fijn vind, want dan leer ik ook steeds meer. We hebben nu veel werkwoorden geleerd, en de vervoegingen van de tegenwoordige tijd en futurum. Ik merk dat ik af en toe zelfs iets aan latijn heb, wat erg fijn is xD
Die hele week was er een duitse groep in onze klas, van 5 mensen, dus toen waren we opeens met 12 in en klas, best wel veel. de duitsers hadden al 2 jaar spaans gehad op school zeiden ze, en ze zaten dus met ons in de les, na onze 1 week spaans. en nog steeds begrepen ze er niet veel van. dus dat was vrij irritant.

Ik ben donderdag nog in het appartement geweest waar ik 6 oktober heen ga, er zitten namelijk 2 meisjes en 1 jongen van mijn klas ook in. we gingen er, met nog meer nederlands, pannekoeken bakken. was suuperleuk, vooral omdat er ook 2 chinezen wonen en die wisten echt niet wat ze overkwam xD ze aten de pannekoeken met stokjes, haha. maar ze vonden het wel heel lekker
Het is een heel mooi appartement, met grote kamers, en een mooie keuken enzo.

Ik heb nog een kookles op school gevolgd, maar dat was niet echt leuk, want je mocht niet zelf koken, je zat in een lokaal, en ergens voorin was de lerares aan het koken en aan het begin zei ze in heeeel snel spaans, ik kon echt geen woord volgen, wat ze ging doen en verder zaten we daar alleen een beetje. maar we kregen wel lekkere tortilla xD

Toen afgelopen weekend ben ik naar Segovia en Avila geweest! Dat zijn twee stadjes hier in de buurt, allebei supermooi. Segovia was echt heel bijzonder, met een kathedraal, en een kasteel en een heel oud aquaduct van wel 20000 stenen, zonder cement of iets gemaakt, als het me lukt voeg ik er wat foto's van toe.
Voor de rest was de stad ook gewoon supermooi, de huizen enzo. en het was er superstil
Avila was ook leuk, het was niet heel speciaal, zoals Segovia, maar er was een hele lange stadmuur, dus dat was wel bijzonder om te zien :)

Zondag heb ik heel veel spaans gepraat, ik merk echt dat het steeds beter gaat. het zijn nog niet echt vloeiende zinnen, maar ik kan me al steeds meer begrijpbaar maken, haha. Ik merk echt dat het helpt dat ik in een gastgezin zit waar ze spaans praten en het duitse meisje spaans tegen me praat, want in de les versta/praat ik al meer dan sommige anderen :)

En nu weer naar school, ik zit nu in niveau A1, dat duurt vier weken, dus volgende week donderdag heb ik een toets, en als ik die goed doe mag ik op 8 oktober(mijn 18e verjaardag woeeeh!) naar niveau A2
Er zitten nu opeens weer 4 zweden in onze klas, maar die blijven ook maar een week. en, heel matig, ze hoeven geen huiswerk te maken. En die hebben ook al 4 jaar spaans op school, en zitten nu dus bij ons, die 2 weken spaans hebben xD

Ik hoop dat ik wat fotos hierbij kan toevoegen, ook om te laten zien hoe mooi salamanca is!

Hasta lleugo!

xxxx
Yara

  • 26 September 2012 - 17:50

    Marijn:

    Haha het lijkt alsof je klas echt elke week veranderd. Lekker internationaal. De foto's zijn mooi! Ik ben jaloers. Ik zit lekker in de betonblokken van de VU haha. En dat weer.. Is het nog steeds mooi weer? Beter slaag je voor die toets! Dan zit je in A2, super cool. Ik ga maar weer verder met inspanningsfysiologie leren... Morgen eerste toets...

    xxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 5869

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 December 2012

Spaans leren

Landen bezocht: